tegen rollenspellen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arjan Berkhuysen - WaarBenJij.nu tegen rollenspellen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arjan Berkhuysen - WaarBenJij.nu

tegen rollenspellen

Door: Arjan Berkhuysen

Blijf op de hoogte en volg Arjan

13 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Het leuke van dit soort trips is dat ik altijd weer helemaal geinspireerd wordt. In het natuurgebied voel je echt tot in je botten weer waar je het allemaal voor doet. En tussen de conferentie sessies door heb ik veel meer persoonlijke gesprekken. In Nederland, als iedereen het druk heeft, beperken bijeenkomsten zich vaak tot uitwisseling van standpunten. ‘Wij vinden dit…, wij vinden dat…’ Soms denk ik wel dat we met z’n allen toneel zitten te spelen, ieder zijn eigen rol. Zonder rollenspel komt er volgens mij veel meer los.

Zo had ik gisteren een leuk lunch gesprek met iemand van Arcadis en een journalist. Worstelend met een enorme hamburger (een McDonalds hamburger maal factor 3) hadden we het er over dat zowel in New Orleans als in Nederland maar weinig mensen weten in wat voor gebied men leeft, qua natuur en water. Zeker stadskinderen. Ik moest denken aan Leoned, het jongetje van eergisteren wiens moeder nog nooit in de moerasgebieden is geweest. Het zou toch geweldig zijn als clubs als WWF ervoor zorgen dat kinderen als Leoned tenminste één keer per jaar zo’n natuurgebied in kunnen? Dat geldt trouwens net zo goed voor de kinderen in Rotterdam. Hup, één keer per jaar met school naar de Biesbosch. Moet ik toch iets meer mee doen.

Maar goed, eerst mijn presentatie houden straks. Gisteren tot middernacht nog zitten plakken en knippen in powerpoint. Ik heb er vooral nog wat dollar getallen in gedaan, want daar houden Amerikanen van. Eén hectare delta natuur levert volgens een wetenschapper 22.000 dollar per jaar op! Count that buddy! Hm, misschien zeg ik het toch maar iets meer volgens rollenspel...:)

• 14 April 2010 - 08:07

Annemarij:

Tja, het is fijn als je in de maatschappij de pet op hebt die bij je karakter past.
    En helemaal,plezierig als je vervolgens ook nog uitvoert wat je zegt te willen. Geen gespeelde rol dus.
    Heerlijk om te lezen wat jij/jullie allemaal doen. Biedt een hoopvol perspectief.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Alligators spotten

10 April 2010

bruisende stad
Arjan

Waar rivier en zee elkaar ontmoet vind je heel veel leven; mensen en natuur. Als we hier het leven mooier kunnen maken voor mens én natuur, dan kunnen we dat overal. Daarom besloot ik twee jaren geleden mij te focussen op die gebieden. Als delta specialist leid ik verschillende projecten in Nederland en buitenland in oprechte overtuiging dat werken met natuur het leven rijker maakt.

Actief sinds 08 April 2010